آموزش

آجیل عید شامل چیست؟

آجیل عید شامل چیست؟

یکی از مهم ترین خریدهایی که مردم ایران از دیرباز برای عید نوروز انجام می دهند خرید آجیل عید است. آجیل عید برای پذیرایی از مهمانان در هنگام عید دیدنی و دید و بازدیدهای نوروزی صورت می گیرد. بهترین وسیله برای پذیرایی از مهمانان در این ایام، آجیل شب عید است.

خرید آجیل شب عید نیز خود  یک چالش اساسی محسوب می شود. چرا که آجیل شب عید باید تازه، خوشمزه و باکیفیت بوده و تنوع بالایی نیز داشته باشد. در این مطلب می خواهیم ترکیبات آجیل عید نوروز و انواع آجیل های قابل خریداری برای عید نوروز را به شما معرفی کنیم.

ترکیب آجیل عید

ترکیب آجیل عید نوروز بسیار مهم است. چرا که باید ترکیب آن به گونه ای باشد که همه مغزها را در برگیرد. این گونه از هر کدام از مغزهای مفید، می توان مقداری را در ظرف پذیرایی جای داد.  سعی کنید با جای خرید حجم زیادی از یک الی دو نوع مغز، مغزهای مختلفی را در مقدارهای کمی با هم ترکیب کنید. ترکیب اصلی آجیل شب عید، خرید پسته، بادام هندی، فندق، بادام زمینی، تخمه ژاپنی و گردو است. اما برای تنوع بخشیدن به این ترکیب می توان از میوه های خشک مانند پرتقال، سیب، انجیر، توت و … نیز بهره برد. ترکیبات زیر، کامل ترین ترکیب آجیل شب عید هستند:

  • پسته
  • بادام هندی
  • بادام زمینی
  • فندق
  • بادام درختی
  • تخمه کدو
  • گردو
  • تخمه ژاپنی
  • میوه خشک
  • کشمش
  • توت خشک
  • انجیر خشک
  • نخود

انواع آجیل عید نوروز

شاید برایتان جالب باشد بدانید که آجیل عید نوروز انواع مختلفی دارد. زمانی که به فروشگاه های خرید آجیل مراجعه می کنید، می توانید انواع آجیل های شب عید را مشاهده کنید. در ادامه برخی از انواع آجیل های عید را به شما معرفی خواهیم کرد.

آجیل چهار مغز

آجیل چهار مغز دارای چهار مغز اصلی بادام، فندق، پسته و بادام هندی است. تنوع این آجیل کم است اما در عوض بسیار مفید و مغذی می باشد. چرا که می توان مفیدترین مغزها را در آن یافت. اگر نمی خواهید آجیل های خریداری شده بسیار شلوغ شوند حتما نوع چهار مغز را خریداری کنید. زیرا این نوع هم مفید است و هم مغزهای اصلی آجیل را در خود دارد.

آجیل هفت مغز

آجیل هفت مغز تنوع بیشتری از انواع چهار مغز دارد. این آجیل شامل بادام، گردو، پسته، فندق، کشمش و برخی از انواع میوه های خشک است. اگر می خواهید آجیل عیدتان رنگارنگ و زیبا باشد، حتما آجیل هفت مغز را خریداری کنید. زیرا این نوع هم مغزهای اصلی را در خود دارد و هم دارای برخی از میوه های خشک مفید است.

آجیل شور

ترکیب آجیل شور همانند ترکیب انواع آجیل های دیگر است. با این تفاوت که مغزهای این آجیل شور شده اند. یعنی روی آن ها دانه های نمک قرار دارد. احتمالا این نوع آجیل را بارها مزه کرده اید. این نوع آجیل بسیار خوشمزه تر از انواع آجیل های خام است و با خرید پسته شور شده انجام می شود. اما ممکن است برای کودکان و افراد سالخورده بسیار سالم نباشد.

آجیل شیرین

آجیل شیرین، به آجیل خام نیز گفته می شود. این نوع آجیل خام بوده و هیچ گونه نمکی بر روی خود ندارد. ممکن است در وهله اول آجیل بی مزه به نظر برسد. اما این نوع آجیل به مراتب سالم تر است. اگر افراد سالخورده در منزل دارید، حتما نوع خام خریداری کنید تا آن ها نیز بتوانند از خوردن آجیل لذت ببرند.

آجیل مخلوط دلخواه

آجیل مخلوط دلخواه ترکیبی از مغزهای آجیل به دلخواه مشتری است. این آجیل می تواند شامل انواع پسته، انواع بادام، گردو، فندق، نخود و … باشد.

آجیل مشکل گشا

آجیل مشکل گشا شامل انواع پسته، بادام، نقل، کشمش، توت خشک و انجیر خشک است. میوه های خشک و انواع نقل در این نوع آجیل زیاد به کار می روند.

انواع پسته برای آجیل عید نوروز

یکی از مهم ترین مغزها که خرید آن برای کامل شدن آجیل عید الزامی است. پسته دارای انواع مختلفی از جمله پسته اکبری، احمدآقایی و فندقی (اوحدی) است.

پسته اکبری

پسته اکبری دارای ظاهری کشیده، مغزی درشت و پوسته ای کرم رنگ و روشن است. اندازه مغز این پسته بسیار درشت بوده و طعم آن بسیار خوشمزه است. پسته اکبری گران ترین نوع پسته در ایران می باشد.

پسته احمد آقایی

پسته احمد آقایی هم برای آجیل و هم برای تولید خلال به کار می رود. این پسته حالتی کشیده داشته و پوسته آن کرم رنگ است. پسته احمد آقایی طعم بسیار خوشمزه ای داشته و از پسته اکبری کوچک تر و از پسته اوحدی بزرگتر است.

پسته فندقی (اوحدی)

این نوع پسته حدود 60 الی 70 درصد پسته ایران را به خود اختصاص می دهد. شکل آن گرد و فندقی بوده و طعم خوشمزه ای دارد. رنگ پوسته این پسته استخوانی مایل به کر و رنگ مغز آن سبز و ارغوانی است.

بهترین پسته برای آجیل عید کدام است؟

با آشنایی با انواع پسته احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده است که بهترین نوع پسته برای آجیل عید کدام است؟ به جرات می توانید می گوییم که تمامی پسته ها برای آجیل بی نظیر هستند.

در واقع این بستگی به ذائقه و سلیقه شخصی خود شما دارد که کدام نوع پسته را برای آجیل عید بپسندید. پسته های اکبری و احمدآقایی دارای ظاهری مجلسی تر و زیباتر هستند. پس اگر می خواهید آجیلتان شیک تر به نظر برسد، حتما این دو نوع پسته را انتخاب کنید.

اگر می خواهید خرید پسته را به صورت مقرون به صرفه انجام دهید، خرید پسته فندقی بهترین انتخاب است. زیرا پسته فندقی علاوه بر داشتن مزه عالی، قیمت فوق العاده مناسبی نیز دارد. بنابراین با صرف هزینه مقرون به صرفه تری می توانید حجم بیشتری از پسته را خریداری کنید.

قیمت خرید پسته برای آجیل عید

قیمت خرید پسته برای آجیل عید بستگی به نوع پسته ای دارد که خریداری می کنید. پسته اکبری دارای قیمت بسیار بیشتری نسبت به انواع دیگر است. چرا که این نوع پسته جزء پسته های صادراتی بسیار باکیفیت به حساب می آید. پسته احمدآقایی و پسته فندقی (اوحدی) دارای قیمت بسیار مناسب تر و به صرفه تری هستند.

خرید پسته برای آجیل عید نوروز

اگر قصد خرید پسته برای آجیل عید نوروز را دارید، حتما سراغ مراکز معتبر و باسابقه در این زمینه بروید. متاسفانه برخی از افراد سودجو پسته های بی کیفیت و کهنه را با قیمت پسته با کیفیت و تازه به مشتری می فروشند. این گونه هزینه مشتری هدر می رود. جهت جلوگيري از این کار، پسته را تنها از مراکز و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. همچنین با خرید آنلاین پسته می توانید بدون هیچ زحمتی سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید.

جمع بندی

در این مطلب انواع آجیل عید و انواع پسته های مورد استفاده برای ترکیب آجیل عید را معرفی کردیم. با خرید پسته می توانید آجیل شب عید خود را خوشمزه تر و رنگین تر کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *