اخبار پسته

بررسی قیمت آجیل عید 1404

قیمت آجیل عید 1404

قیمت آجیل عید یکی از دغدغه های اصلی خریداران آجیل برای عید است. طبق رسم و رسومات قدیمی، ما ایرانی ها برای عیدها و مناسبت های مختلف آجیل خریداری می کنیم. خرید آجیل برای پذیرایی از مهمانان ضروری است. حال متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی، روز به روز توانایی مردم برای خرید آجیل عید کمتر می شود.

چرا که قیمت آجیل روز به روز افزایش یافته و این خود باعث عدم تمایل مردم برای خرید آجیل یا خرید پسته می شود. اما با خرید آجیل به صرفه، دیگر نیازی نیست هزینه زیادی را به خرید آجیل اختصاص دهید. در این مطلب می خواهیم قیمت آجیل عید  1404 را بررسی کرده و عوامل موثر بر روی قیمت آن را توضیح دهیم.

قیمت پسته و آجیل شب عید

قیمت آجیل عید به عوامل مختلفی بستگی دارد. ترکیبات آجیل، میزان کیفیت و تازگی آجیل، نوع فروشگاه و … جزء این عوامل هستند. مسلما هر چه ترکیبات آجیل بیشتر و متنوع تر باشند، هزینه خرید آن بالاتر می رود. یکی از عوامل مهم گران شدن آجیل شب عید، پسته است. چرا که پسته یکی از مغزهای گران قیمت می باشد.

هر چه آجیل خریداری شده کیفیت بیشتری داشته و تازه تر باشد، قیمت خرید آن بالاتر می رود. در عوض آجیل های کهنه و بی کیفیت بسیار ارزان تر می باشند. فروشگاهی که از آن خرید را انجام می دهید بسیار مهم است. فروشگاه های معتبر با حذف واسطه ها، انواع آجیل را با قیمت کم به دست مشتری می رسانند.

قیمت انواع آجیل عید در سال 1404

قیمت آجیل عید در انواع مختلف با هم متفاوت است. آجیل های چهارمغز قسمت کمتری از آجیل های هفت مغز دارند. چرا که تنوع مغزهای موجود در آجیل هفت مغز بیشتر است. درنتیجه قیمت آن نیز بالاتر می رود. اگر می خواهید در آجیلتان میوه خشک هم داشته باشید باید هزینه بیشتری برای خرید آن صرف کنید. زیرا آجیل هایی که دارای میوه خشک هستند، قیمت بیشتری از انواع دیگر آجیل ها دارند.

مورد دیگری که وجود دارد، قیمت مغزهای موجود در آجیل هاست. پسته، بادام و گردو معمولا قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر مغزها دارند. بنابراین اگر می خواهید این مغزها را در آجیل خود داشته باشید، حتما باید قیمت بیشتری بابت خرید بپردازید.

بهترین زمان خرید آجیل شب عید

بهترین زمان خرید آجیل شب عید

بهترین زمان برای خرید آجیل شب عید، روزهای انتهایی سال است. قیمت آجیل عید در روزهای پایانی سال ارزان تر شده و تخفیفات مختلفی در این خصوص اعمال می شود. فروشگاه ها، سایت ها و مراکز معتبر در روزهای انتهایی سال، تخفیف ها و آف های مختلفی را بر روی قیمت آجیل اعمال می کنند. این گونه همه مردم می توانند از تخفیفات بهره برده و آجیل را با قیمت کمتر خریداری نمایند.

البته متاسفانه برخی از افراد سودجو در نزدیک عید از شرایط سواستفاده کرده و قیمت گزافی را برای آجیل تعیین می کنند. این مورد باعث شده تا خریداران با قیمت بیشتری آجیل را خریداری کنند. با خرید از مراکز معتبر می توانید از تخفیفات عیدانه آن ها بهره مند شوید.

کدام پسته برای آجیل عید مناسب تر است؟

قیمت آجیل عید به قیمت مغزهای استفاده شده در آن بستگی دارد. یکی از خوشمزه ترین و اصلی ترین ترکیبات آجیل، پسته است. حال برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که بهترین نوع پسته برای آجیل عید کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمام انواع پسته ها برای آجیل مناسب هستند.

پسته اکبری طعم فوق العاده ای داشته و ظاهر آن نیز بسیار مجلسی و زیبا است. پسته احمدآقایی نیز به نوبت درشت بوده و قیمت کمتری نیز دارد. پسته اوحدی طعم و رنگ خوشمزه و زیبایی داشته و برای ترکیب در آجیل بی نظیر است. این که کدام نوع پسته را برای آجیل عید می پسندید تا حدود زیادی به سلیقه شما بستگی دارد.

ارزان ترین پسته برای آجیل عید نوروز

می توانید قیمت آجیل عید را با خرید پسته ارزان قیمت و به صرفه کاهش دهید. پسته هایی که صرفه اقتصادی دارند، احمدآقایی و اوحدی می باشند. پسته اکبری کیفیت بالایی داشته و بسیار مجلسی و زیبا است. اما در عوض قیمت آن نیز گران تر می باشد.

اگر نمی خواهید بودجه زیادی را برای خرید آجیل صرف کنید پسته اوحدی بهترین انتخاب است. پسته اوحدی هم ظاهر زیبایی دارد و هم طعم آن فوق العاده اتس. از طرفی قیمت قیمت آن بسیار به صرفه است. پسته فندقی یا اوحدی حالتی گردمانند داشته و رنگ پوسته آن استخوانی و رنگ مغز آن ارغوانی می باشد.

قیمت آجیل وارداتی عید در سال جدید

قیمت آجیل عید اگر از نوع وارداتی باشد، بسیار گران تر خواهد بود. مغزهایی که در آجیل های وارداتی مورد استفاده قرار می گیرند، وارداتی هستند. قیمت اقلام وارداتی نیز تا حدودی به قیمت ارز وابسته است.

به صورت کلی محصولات وارداتی دارای قیمت بیشتری نسبت به آجیل های داخلی هستند. برخی از مغزهای موجود در آجیل در کشور ایران کشت نمی شوند. بنابراین بازرگانان مجبورند این اقلام را از خارج از کشور وارد کنند. درنتیجه هزینه خرید آن ها بیشتر می شود. البته آجیل های داخلی همواره از کیفیت و تازگی بیشتری نسبت به آجیل های وارداتی برخوردارند.

قیمت خرید آنلاین آجیل عید 1404

در خرید آنلاین، قیمت آجیل عید بسیار مناسب تر و ارزان تر است. با خرید آنلاین می توانید  در هزینه های رفت و آمد خودداری کرده و وقت و انرژی خود را برای خرید آجیل شب عید تلف نکنید. چرا که تنها با چند کلیک ساده می توانید آجیل شب عید خود  را سفارش داده و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

آجیل شب عید را از کجا بخریم؟

یکی از مهم ترین نکات خرید آجیل عید، انتخاب روشگاه مناسب برای خرید آجیل است. برخی از فروشگاه های آجیل های کهنه را که در شرایط نامناسب نگهداری شده اند به قیمت آجیل تازه می فروشند. این گونه نه تنها آجیل هیچ خواص و مزه ای ندارد بلکه هزینه مشتری نیز هدر می رود. بنابراین انتخاب فروشگاه بسیار مهم است.

فروشگاه هایی را انتخاب کنید که همواره محصولات تازه و باکیفیت را به مشتریان خود عرضه می کنند. همچنین این فروشگاه ها به دلیل حذف واسطه ها، محصولات را با قیمت کمتری به فروش می رسانند.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی کامل قیمت آجیل عید 1404 و بهترین زمان برای خرید آجیل پرداختیم. اگر قصد خرید آجیل را دارید، حتما خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر را در نظر داشته باشید. با خرید اینترنتی می توانید بدون خارج شدن از منزل و هدر دادن زمان خود، آجیل شب عیدتان را درب منزل تحویل بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *