آموزش

انواع آجیل و آجیل های چند مغز

انواع آجیل و آجیل های چند مغز

به ترکیب مغزهای مفید مانند پسته، فندق، بادام، گردو و میوه های خشک مانند انجیر، توت، سیب و … آجیل گفته می شود. آجیل ها شامل انواع مختلفی هستند که در ترکیبات خود با هم متفاوت اند. در این میان می توان به آجیل های چهار مغز، آجیل پنج مغز، آجیل وارداتی، آجیل مشکل گشا، آجیل مخلوط دلخواه و … اشاره کرد.

تمامی انواع این آجیل ها دارای مغزهای مقوی بوده و خواص بسیاری دارند. در میان وعده ها و در پذیرایی مهمانی ها و دورهمی ها می توانید از این آجیل ها بهره ببرید. در این مطلب می خواهیم انواع آجیل های چند مغز را به شما معرفی کرده و به قیمت خرید آن ها بپردازیم.

بهترین ترکیب آجیل مغزدار

همان طور که اشاره کردیم، آجیل ها انواع مختلفی دارند که در ترکیبات خود با هم متفاوت هستند. انتخاب بهترین ترکیب برای آجیل مغزدار مقداری سخت است. چرا که این ترکیب بیشتر بستگی به سلیقه و ذائقه افراد دارد. اما در کل آجیل های هفت مغز که دارای تنوع بیشتری هستند به عنوان بهترین آجیل ها شناخته می شوند.

در این آجیل انواع مغزهای مفید همانند خرید پسته، فندق، بادام هندی، بادام زمینی، بادام درختی، گردو و … دیده می شود. همچنین میوه های خشک مانند توت، انجیر، سیب، مویز، پرتقال و… را در این آجیل جای می دهند. در نتیجه آجیل هفت مغز از نظر خواص و ارزش غذایی بسیار مفید بوده و انواع ویتامین ها و مواد معدنی مختلف را در برمی گیرد.

چه نوع پسته ای برای آجیل بهتر است؟

بسیاری از افراد این سوال را دارند که خرید چه نوع پته های برای آجیل های چند مغز مناسب تر است؟ پاسخ این سوال نیز تا حدودی به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. انواع پسته ها از نظر خواص با هم تفاوتی ندارند. اما از نظر شکل ظاهری و قیمت بسیار با هم فرق دارند.

پسته های اکبری و پسته احمدآقایی دارای ظاهری زیباتر و مجلسی تر هستند. درنتیجه برای آجیل های مخصوص مهمانی و پذیرایی حتما پسته اکبری یا احمدآقایی را خریداری کنید. البته قیمت این پسته ها گرانتر از نوع فندقی است. پسته اوحدی یا فندقی نیز بسیار خوشمزه بوده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. بنابراین خرید این نوع پسته هم برای آجیل بسیار مفید و مناسب است.

انواع آجیل ها چه فرقی با هم دارند؟

همانطور که اشاره کردیم انواع آجیل های چند مغز از نظر تنوع در ترکیبات و هم خواص خود با هم متفاوت هستند. مسلما آجیل هایی که تنوع بیشتری در ترکیبات خود دارند، مفید تر و پر خواص تر می باشند. برخی از آجیل ها دارای میوه های خشک بوده و برخی دیگر فاقد میوه خشک هستند.

بهتر است آجیل هایی را خریداری کنید که میوه خشک دارند. چرا که خواص این آجیل ها بیشتر است. همچنین در فصل هایی همچون پاییز و زمستان که تنوع میوه ها کمتر است این نوع آجیل می تواند بسیار خوشمزه تر باشد.

انواع آجیل ها چه فرقی با هم دارند؟

انواع آجیل های زعفرانی

یکی از پرطرفدارترین آجیل های چند مغز نزد ایرانیان، آجیل های زعفرانی هستند. این نوع آجیل ها در کارگاه با عصاره زعفران مخلوط می شوند که یکی از خوشمزه ترین و خوش رنگ ترین گیاهان است.

آجیل زعفرانی دارای رنگ زرد مانندی بوده و بوی زعفران می دهد. با این آجیل می توانید از خواص مصرف زعفران نیز بهره مند شوید. آجیل های زعفرانی قیمت بیشتری از آجیل های معمولی دارند. البته هنگام خرید مراقب باشید که حتما این آجیل با زعفران خالص ترکیب شده باشد. چون متاسفانه برخی از افراد سودجو با رنگ  مصنوعی آجیل ها را رنگ دار کرده و آن را با قیمت آجیل زعفرانی اصلی به فروش می رسانند.

آجیل شیرین و خام

آجیل شیرین و خام به آجیل های چند مغز گفته می شود که هیچ گونه افزودنی جهت طعم و رنگ دادن ندارند. این آجیل ها فاقد نمک بوده و به همان حالت خام به فروش می رسند. آجیل شیرین و خام برای مصرف روزانه عالی است. چرا که فاقد افزودنی های اضافه بوده دو هیچ گونه نمکی ندارد. درنتیجه سالم تر است.

افرادی که به طعم واقعی مغزها علاقه داشته یا به فشار خون مبتلاء هستند بهتر است این نوع آجیل را مصرف کنند. چرا که فاقد هر گونه نمک جهت بالا بردن فشار خون و یا افزایش وزن است.

آجیل شور و مزه دار چند مغز

آجیل شور و مزه دار چند مغز یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع آجیل های چند مغز است. آجیل های شور را با استفاده از نمک طعم دار کرده و سپس آن را به فروش می رسانند. آجیل های شور بسیار خوشمزه بوده و مغزها را از آن حالت خامی در می آورند. آجیل های شور برای مصرف کودکان و پذیرایی در مهمانی ها بهترین گزینه هستند. زیرا طعم آن ها فوق العاده بوده و کودکان نیز بیشتر به خوردن آجیل تشویق می شوند. معمولا کودکان علاقه ای به خوردن آجیل خام نشان نمی دهند. پس برای تشویق کودکتان حتما آجیل شور و طعم دار را خریداری کنید.

میوه های خشک در انواع آجیل ها

میوه های خشک در آجیل های چند مغز نقش بسیار مهمی را ایفاء می کنند. این میوه ها در فصول سرد سال همانند پاییز و زمستان بیشترین میزان مصرف را دارند. چرا که در این فصول تنوع میوه های تازه کمتر است. میوه هایی همچون پرتقال، موز، آلو، سیب، هلو، انجیر، توت فرنگی، انگور، توت سفید و … به راحتی خشک می شوند.

می توانید بسته های میوه خشک حاوی انواع میوه ها را خریداری کرده و آن را با مغزهای مفید آجیل ترکیب کنید. این گونه آجیل شما زیباتر و مفیدتر می شود.

قیمت آجیل هفت مغز

قیمت آجیل هفت مغز معمولا مقداری بیشتر از سایر آجیل های چند مغز است. زیرا تنوع این نوع آجیل بالاتر بوده و طعم آن نیز خوشمزه تر می باشد. در این آجیل انواع مغزهای مفید به کار می رود. قیمت آجیل به کیفیت آجیل، میزان تازگی و فروشنده مدنظر بستگی دارد. بنابراین نمی توان قیمت ثابتی را برای آجیل های هفت مغز در نظر گرفت.

قیمت آجیل پنج مغز

قیمت آجیل پنج مغز ارزان تر از آجیل هفت مغز است. چرا که تنوع مغزها در این نوع آجیل کمتر می باشد. آجیل هفت مغز را گاهی اوقات همان آجیل پنج مغز می دانند. اما لازم است بدانید که تنوع مغزها در آجیل پنج مغز کمتر است و این نوع آجیل ها معمولا فاقد میوه خشک می باشد. هر چه آجیل تازه تر و باکیفیت تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می باشد.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی کامل انواع آجیل و آجیل های چند مغز پرداخته و ترکیبات این آجیل ها را بررسی کردیم. آجیل هفت مغز جزء بهترین و خوشمزه ترین آجیل های مغزدار است که معمولا قیمت بالاتری نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *